onsdag 5 september 2012

lchf

som ni kanske märkt har jag lagt in lite lchf-recept här och där i bloggen. efter att ha läst en del om det och haft diskussioner med folk, bestämde jag mig för att testa det. främst för att få bukt med min uppsvällda mage, men också för att gå ner några kilo. i nästan 4 veckor körde jag relativt stenhårt (förutom någon enstaka dag), och då menar jag i princip noll kolhydrater. det som hände var detta:

tröttare
grinigare
fick sämre energi
blev äcklad av allt fett (vilket gjorde att jag knappt åt nåt)
hård i magen
gick ner 2 kilo, men sen stannade jag
magen var som den är i vanliga fall

därför beslutade jag mig för att inte fortsätta. jag trodde faktiskt att jag skulle må bättre av lchf, men uppenbarligen inte. jag klarade helt enkelt inte av allt fettätande (vilket är det som ger den mesta energin), och därför kände jag mig bara trött och hängig.

nån annan som kör eller har kört lchf som tycker annorlunda än mig???


.:M:.

1 kommentar:

  1. Hej smuulan!

    Har inte kört LCHF just pga det du just säger, allt fett... Jag kör nån form av GI/husman/vanlig/allt ;)

    Nä men skämt åsido, min mage mår icke bra av vetemjöl då den blir uppsvälld å hård i magen - uteslut det helt! Men ät ungefär som vanligt: kött, kyckling, fisk eller helt vegetariskt fast välj bort pastan å riset. Ja brukar köra på quinoa eller bulgur istället, lite snällare mot magen. Åsså inte så mycket, en kvarts tallrik typ. I början kan man bli lite gasig å uppsväll men ju mer man äter desto mindre blir det. Och såklart: GRÖNSAKER!!! =) Gärna med en dressing baserad på olivolja. Drick mycket vatten, 1,5 liter hyfsat jämt fördelat på hela dagen, det rensar ut. Å jag anser att man kanske bör få i sig någon del kolhydrater per dag eftersom det är det som ger den mesta energin, proteinet i fett ger bara mättnad istället för energi tycker jag...

    Gud, låter som värsta "ja-vet-inte-vad" men det funkar för mig iallafall! =) Ja åsså godsaker baaaaara på lördagar hahaha ;) Muss muss <3

    /Hänou

    SvaraRadera