torsdag 22 januari 2015

malin med 9 liv!

som min kära annasara skrev i ett inlägg på sin blogg 
( http://mobil.superstyggasunksara.bloggplatsen.se/2015/01/13/10986647-my-person/ ), så har jag ju varit nära att mista livet några gånger (liten överdrift kanske...). ikväll höll det på att ske igen! för andra gången i thailand. vi sitter på en restaurang och beställer in mat. jag har valt en, för mig, obeprövad thairätt som skulle vara spicy. jag anser mig vara rätt härdad när det gäller stark mat (och beställer det ofta), så jag tänkte inget mer på det. maten kommer in, jag tar första tuggan (en rejäl som vanligt) och hinner bara tugga några gånger innan det slår lågor ur munnen!! HERREGUUUD vad starkt!!! det absolut starkaste jag någonsin ätit! att trycka en burk med jalapeno, är som att äta en filtallrik i jämförelse. men jag vill ju vara artig och inte lämna en massa, så jag pillade ur kycklingen och knoppade i mig det och lite av riset. och det är här som "näradöden" kommer in. jag har typ hjärtklappning av elden i mun och mage, och andas väl lite häftigt, så jag lyckas dra ner ris i luftstrupen och får inte till att andas. jag får panik och börjar vifta med händerna, tårarna sprutar, grannborden tittar och hasse skäms! tillslut kan jag andas lite och får till en hostattack. hahahaha!!! undra hur fan scenariot såg ut?!?!? hahaha!!! 

folk är rädda för tsunamis, flygstörtningar och grejjer, men jag kan ju inte ens äta ris utan att nästan dö! herregud! hasse måste ju ta en livförsäkring på mig....hahaha! 

 


.:M:.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar