torsdag 10 december 2015

samma visa...

alltså va trött jag är!!! men det känns lite typiskt december att det är så. känns som att allt går på högvarv den här månaden, utom min hjärna och kropp. dom är avstängda. jag hinner lixom inte med riktigt och jag säger konstiga saker. 

på jobbet häromdan frågade en pappa vad vi ätit till lunch:

jag: korv, potatis och makaronistuvning.

tystnad...

pappan: eh..åt ni både potatis och makaronistuvning till korven?

jag: va? sa jag det? (börjar garva)

pappan: ja (småflinar lite osäkert)

jag: alltså jag e helt borta... jag menar morotsstuvning. jag behöver jullov!

inget märkvärdigt att man säger fel kanske, men det där va den enda grejjen av 100, som jag kommer ihåg att jag vimsat till den senaste tiden.

och vad fan är det med vädret!?!?! den lilla snön som fanns försvann och det blev plusgrader och isgata överallt. orkar inte!!

men om vi har tur, får vi kanske se solen snart :)


och medans alla skryter på insta om allt julbak dom gör, så stoltserar jag med mitt köpta fikabröd ;)


tur man kan doppa dom torra lussekatterna :D

nu är det bed time! i morgon vankas det luciatåg på förskolan :)

g'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar