onsdag 12 oktober 2011

redfejs


efter lite eget googlande och en diskussion med en kollega (som är utbildad hudterapeut eller nåt), har jag lurat ut att jag typ lider av rosacea i fejset. denna sjukdom uppkommer vanligtvis efter 30 (oftast hos kvinnor) och förvärras av stress, stark mat, kaffe, alkohol, vistelse i sol mm mm. herreguuuuud!!!
A L L T det där ingår ju i mitt liv. ska jag då sluta leva eller va skitful i hyn??? 

jag bestämde mig för att ytterligare en gång lägga ut en jävla massa pengar på produkter som ska hjälpa trynet. kollegan var sååå snäll och gav mig en flaska av nåt i den serien jag ska använda, så jag behöver "bara" köpa hudcremen och tvålen själv. tack snälla L för det =)


så nu håller jag tummarna, I G E N, på att detta kan lindra mina bluppar, blippar och allt vad det är jag har i ansiktet. någon som har denna hudåkomma själv, eller känner någon med den???



.:M:.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar