måndag 23 september 2013

måste bara ventilera... (varning för fula ord)

alltså häromdan delade en kompis till mig detta inlägget på facebook och jag brann av (i vanlig ordning).

Du må vara smartare än en femteklassare men inte smartare än en 5-åring!! 
Mina 5-åriga söner frågar efter paraplyer inne på Kappahl.
-”Tyvärr, vi har bara fått in paraplyer för tjejer”, svarar expediten. 

Zeb hittar ett ”toppensnyggt paraply”- ett rosa med hjärtan på- som vi köper.
Då säger Zeb (som just avslöjat hela genusproblematiken):
-”Mamma, hon som jobbar här var inte så smart för hon vet inte att paraplyer inte har snippor & snoppar”!



VAD FAAAN ÄR ETT TJEJPARAPLY??? OCH HUR FAN KAN MAN SÄGA SÅ TILL ETT BARN??? DUMSNUT!!! alltså sånt här gör mig galen!!! jag menar inte att tjejer och killar ska vara "samma", men man köper väl vilket jävla paraply man vill!!! eller? får inte killar gilla blommor och rosa eller?

kommer ihåg en gång när jag skulle köpa en klocka i en butik...jag bad att få titta på en större klocka eftersom jag inte gillar de som är mindre, men då talade expediten, vänligt men bestämt, om för mig att det där minsann var en herrklocka. jaaaa!!! OCH???! ta hit klockjävlen, det är mina pengar!!!


 blev så glad att denna pojke valde att köpa ett "tjejparaply". där fick hon, den sabla expediten!!!


då vet ni!!!


.:M:.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar