onsdag 31 augusti 2011

min natt!


vaknade i natt av att någon låg och pep och gnällde som ett barn. det var min man.

- jag fryyyser...(väldigt ynklig ton)
- mmm...(jag i koma)
-jag har nog feber.
- ska du ha en alvedon (less)
- ja, jag tror det.

den underbara, trötta flickvännen går upp och hämtar piller och vatten och lägger sig.

- jag måste nog ha fleecefilten.
- (ååhhh, kunde du inte ha sagt det när jag ändå va uppe!) ska jag hämta den åt dig?
- nej, jag kan gå.
- (skönt!) okej!

sen somnade vi.

vaknade efter ett tag av att någon ligger under huden på mig, het som en kamin.

- ååhh...jag fryser (hutter, hutter), men du är ju alldeles svettig.
(jaaaa!!! kanske för att du kokar och jag håller på att kvävas av värme...roll over man!!!)

men jag bet ihop och lät honom ligga kluss emot, medan jag hängde ut ben och armar utanför täcket för att få nån form av kyla. tänkte att jag inte kan vara hur hård som helst mot honom eftersom han nyss pysslat om mig, min halsfluss och mina utslag. sen får jag väl ta smällen när det är jag som drar hem alla giftiga barnbacillusker ;)

.:M:.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar