måndag 5 oktober 2015

oj då...

var visst ett tag sen jag skrev nåt här...

förra lördagen drog vi igång hallrenovering. såhär vackert var det innan:


fy fasiken, säger jag!!! men efter lite arbete blev det såhär


nu känns det lite trevligare att komma hem :)

på söndagen tog jag med mig mammis till ikea och köpte nya hallmöbler och annat kollijox. en mysig heldag, bara jag å mamma <3

sen rullade veckan på... blev bara en träningsdag, då jag känt mig väldigt trött och orkeslös. på fredagen tog jag och frejsan en shoppingdag på stan, och avslutade med en fika på espresso house.


efteråt mötte vi upp hasse på berners, för att kolla in och provköra vår tilltänkta bil. avslutade kvällen hos brorsan, sara och freja, med middag och fredagsmys!

lördagen blev en rensardag! vårt förråd/klädkammare behövde verkligen en rensning, och nu är det lite luftigare. 

hasse satte ut passaten på blocket på fredagen, och på lördag em var den såld! snabba ryck! så nu är vi redo för en ny bil!!! 

sen drog hasse på jobb och jag åkte till annasara. vi drog pinnen ur röven och for till kaxås på "the house is rocking". träffade lite gamla bekanta och drog några dancemoves ;) en riktigt rolig kväll! igår var vi lite sega och låg i sängen å surrade halva dagen, innan vi drog till föllinge och tryckte en pizza. avslutade kvällen med bio (mazerunner 2) och en massa popcorn. tack min älsklingsmumsa för en riktigt rolig helg! you always make me smile <3

i morse var det dags för jobb igen, och när jag cyklade (jag är ju utan bil) dit så var jag tvungen att stanna och fota vid sjön. det var en sån sjukt vacker morgon! tjock dimma och morgonsol...


breathtaking! 

och går allt som det ska nu, så har vi en ny bil i slutet på veckan :D

tjingåhej!

1 kommentar: