fredag 13 maj 2011

pizzapaj

hittade ett recept idag som var oprövat, och som lät lite smaskigt. så jag tog och sket i att jag är matless, och svingade ihop en liten paj.

tyvärr blev inte resultatet så jättebra. god, men inte mer. kommer nog inte att göra den igen. men ni andra kanske gillar den, så här kommer receptet:

kör 3 dl mjöl, 75 g smör och 3/4 dl turkisk yoghurt till en deg i en matberedare (eller blanda för hand). tryck ut degen i en pajform och ställ den kallt i 30 min. förgrädda pajskalet i 10 min i 225 grader. låt pajskalet svalna. mosa 125 g philadelphiaost så att den blir mjuk och bred ut den i pajskalet. blanda 1/2 dl chilisås, 1/2 dl tomatpuré, 1 msk olivolja, 1 tsk socker, salt och peppar (efter smak) i en skål. bred tomatblandningen ovanpå philadelphiaosten. skär 250 g rökt skinka och 2 tomater i tärningar. skär 100 g champinjoner i skivor. hacka 1/2 rödlök. lägg skinka, tomat, svamp och rödlök i pajskalet. strö på oregano och 2 dl riven ost. grädda pajen i 10-15 min. servera med en fräsch sallad.





.:M:.

2 kommentarer:

  1. Receptet lät väldigt gott! =)
    Får seom jag testar det någon gång framöver...

    SvaraRadera
  2. Ja den va helt ok, men inte jättebra. Men nån annan kan säkert tycka att den e super. Bara att prova =)

    SvaraRadera