torsdag 30 augusti 2012

det här är sjukt!

alltså, hur fort kan veckorna gå egentligen??? jag hade tisdag igår, så att det är fredag i morron känns jättekonstigt.

jag har bytt avdelning på jobbet nu och är med barnen som är mellan 3-5 år. detta resulterar i väldigt roliga diskussioner vid samlingarna och vid måltiderna. idag fick jag tex förklara vad stomi är. barnen satt och gapade när jag berättade att man hade en påse på magen som man bajsade i, sedan utbröt ett jättegarv och allt spårade ur:

-tänk om man bajsar så mycket så att det väller över...

-tänk om bajspåsen lossnar...

-sväljer man bajspåsen sen?

ja, ni kan ju tänka er hur resonemanget fortlöpte :) sötproppar!!!

jag har ett riktigt roligt jobb och får höra så sjukt mycket roliga och tokiga saker som barnen babblar ur sig.

.:M:.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar